• Miko wint prestigieuze Britse Business Charity Award

     (20-06-2012)

    34-3-Miko-Awards_nightMiko, de op Euronext Brussel genoteerde koffieservice- en kunststofverpakkingsspecialist, werd met zijn Purokoffie gekozen tot winnaar  van de Britse “Business Charity Award”. Die prijs werd binnengehaald in de categorie “cause related marketing”, of vertaald : “een marketing partnership tussen een bedrijf en een ngo waarbij een product een ngo helpt om meer fondsen binnen te halen.”

    Het is het derde jaar dat de Britse Business Charity Awards worden uitgereikt. Het initiatief werd in het leven geroepen door “Third Sector magazine” en is uniek in haar soort. Het heeft tot doel om specifieke samenwerkingsverbanden tussen bedrijven en ngo’s te lauweren. Het gaat over samenwerkingsverbanden die tot doel hebben om met gelijke waarden gezamenlijk een positieve impact te hebben op eenzelfde duurzaamheidsproject. Bij Miko betreft het een rechtstreekse samenwerking met het Britse World Land Trust via de Purokoffie. Purokoffie is een koffieconcept dat gebaseerd is op de 3 P’s van de duurzaamheid, waar Profit in evenwicht moet zijn met People en Planet. Purokoffie is een fairtradekoffie die aangekocht wordt bij kleine koffieboeren die voor hun koffie een hogere prijs ontvangen dan de marktprijs, zodat zij financieel kunnen blijven voortbestaan. Puro steunt ook een project in Congo, via het Belgische initiatief CDI Bwamanda. Het CDI voorziet in de noordwestelijke regio van Congo  ondersteuningsprojecten voor geneeskundige verzorging, landbouw, infrastructuur en scholing. Maar Puro focust zich ook op de P van Planet. Na een gerichte zoektocht werd een overeenkomst afgesloten met het Britse World Land Trust dat wereldwijd regenwouden aankoopt. Door die aankopen wordt gestreden tegen  vernietiging van regenwoud en destructie van biodiversiteit, beiden mede verantwoordelijk voor klimaatverandering. De peter van het World Land Trust (WLT) is Sir David Attenborough, die door Queen Elisabeth geridderd werd, en die wereldberoemd is voor zijn natuurdocumentaires zoals onder meer “Life on Earth”  en “The Living Planet”.

    Frans Van Tilborg, CEO van de Miko-groep : “Duurzaamheid moet naast de klassieke 3 P’s van Profit, People en Planet nog een vierde P meedragen. Het betreft de P van Pleasure. Niet alleen door het leveren van lekkere koffie, maar ook omdat het prettig is iets goeds te doen… En uiteraard is het plezierig om prijzen zoals deze Award te ontvangen.”


     

Ga terug naar het overzicht