image016

Eerste summit geslaagd

12 maart 2018

Eerste summit geslaagd

Peter Van Eijl, CEO, Doppio Espresso, was een van de sprekers op de eerste Amsterdam Coffee Summit in het Lab, gedurende Amsterdam Coffee Festival. De summit werd geopend door Jeffrey Young, CEO van het organiserend Allegra Strategies. Qua aanloop viel de summit nog wat tegen, maar inhoudelijk waren er sterke sessies.

Young gaf inzicht in de markt van de coffeeshops in de wereld en de opkomst van de Fifth Wave daarin. Hierover heeft al in november een uitgebreid artikel gestaan in Coffeepro. Verder waren er interessante discussies tussen captains of coffee.
Peter van Eijl ging uitgebreid in op het belang van een goede menukaart en gaf praktische tips aan het publiek. Hij gaf aan dat neuromarketing een steeds grotere rol speelt, oftewel het inzetten van onbewuste verleiders. Heel ingewikkeld hoeft dat niet te zijn. Zo verkopen artikelen rechtsboven op een menukaart het best. Verder helpt het als je de prijs direct achter het product zet en niet netjes op een rijtje boven elkaar. Een goede woordkeuze kan je omzet met 25 procent boosten en ook een geslaagde productfoto kan je omzet met 20 procent laten groeien. Tot slot: ebruik maximaal zeven woorden op je straatbord, want anders zijn de passanten al voorbij. Dat kan je tot 100 procent meer verkoop opleveren.

De toptips van Peter van Eijl

- Top and bottom verkoopt het best
- Maak geen oplopende lijst in prijs
- Gebruik geen euro-symbool
- Gebruik smakelijke foto’s
- Gebruik smakelijke sfeerwoorden
- Gebruik een makkelijk leesbaar font
- Verander de kaart regelmatig
- Geef aan als het een gezonde keuze is, wil men extra voor betalen
- Zorg dat het aansluit bij je locatie, chill of snelle service